سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین روشهای کاهش درد پریود

1-بهبود رژیم غذایی برای کاهش درد پریودی


تحقیقات نشان داده است که استفاده ی کمتر چربی و بیشتر از سبزیجات در رژیم غذایی ممکن است باعث کاهش درد ماهیانه شود. Aldo Palmieri، یک متخصص پوست در UCLA Health و استاد بهداشت زنان و زایمان در دانشکده پزشکی David Geffen در لس آنجلس میگوید که یک رژیم غذایی با چربی کم سطح کلی التهاب بدن را کاهش میدهد.

Dr. Palmieri میگوید رژیم غذایی گیاهی با چربی کمتر فقط به سلامت کلی بدنتان کمک نمیکند بلکه میتواند برای کاهش دردهای ماهیانه هم موثر باشد. انجمن قلب آمریکا-AHA- توصیه میکند که برای شروع، چربی های اشباع موجود در غذاهای حیوانی را کاهش دهید و بجای آن از غذاهای سالم تر مانند چربی های غیراشباع موجود در روغن زیتون استفاده کنید. همچنین اگر از لبنیات استفاده میکنید، انواع بدون چربی یا باچربی کم را انتخاب کنید. AHA پیشنهاد میکند، 25-35 درصد کالری های روزانه تان را از چربی های سالم در ماهی ها، آجیل و روغن های گیاهی دریافت کنید.

2-استفاده از مسکن ها


به گفته ی Palmieri استفاده از داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن و ناپروکسن میتواند برای کاهش دردهای پریود کمک کننده باشد. ابتدا با پزشکتان مشورت کنید تا ببینید که آیا NSAID انتخاب مناسبی برای شما هست یا نه بخصوص اگر سابقه ی خونریزی یا مشکلات کلیوی دارید. هنگام مصرف به دز دارو توجه کنید تا مطمئن شوید که به میزان زیاد مصرف نکره باشید.

3-بعضی از گونه های چای گیاهی میتوانند کمک کننده باشند


Sonya Angelone متخصص تغذیه در منطقه خلیج سانفرانسیسکو می گوید بعضی از چای ها ممکن است به کاهش درد ناشی از قاعدگی کمک کنند. کارشناسان میگویند تحقیقات درمورد چای گیاهی برای کاهش درد قاعدگی کم است، اما چایی ها بصورت سنتی استفاده میشدند و میتوانند کمک کننده باشند. به دلیل اینکه بعضی از گیاهان دارویی بعنوان استروژن عمل میکنند، قبل از استفاده از آنها با پزشک مشورت کنید بخصوص برای افرادی که سابقه ی سرطان مرتبط با هورمون ها یا افرادی که استفاده از داروهای رقیق کننده ی خون میکنند.

به گفته مرکز پزشکی دانشگاه مریلند در بالتیمور یک نمونه از چای گیاهی که میتوان برای دردهای پریود استفاده کرد تنتور هفت کول یا بداغ است. 2 قاشق چایخوری از این گیاه را در یک فنجان آب برای 15 دقیقه بجوشانید و 3 بار در روز بنوشید. قبل از مصرف حتما با پزشک مشورت کنید.

4-استفاده از روغن ماهی و ویتامین B1 برای تسکین طبیعی


طبق تحقیقات منتشر شده در سپتامبر 2014 در مجله ی جهانی Health Science، استفاده از مکمل های روغن ماهی و ویتامین B1 یا ترکیبی از این دو برای کاهش درد پریودی کمک کننده است. تحقیقی برای 240 نوجوان با درد قاعدگی انجام شد، به آنها روغن ماهی و ویتامین B1، ویتامین B1 به تنهایی و روغن ماهی به تنهایی و یا یک دارونما داده شد. این نوجوانان روزانه 100 میلی گرم B1 و 500 میلی گرم برروز مکمل روغن ماهی دریافت میکردند.

وقتی نوجوانان درد خود را گزارش میکردند، آنهایی که روغن ماهی، ویتامین B1 یا هر دوی آنها را دریافت میکردند نسبت به گروهی که از دارونما استفاده میکردند درد کمتری داشتند و همچنین درد آنها مدت زمان کمتری طول میکشید.

 

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....