سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا باید پوستمان مرطوب باشد؟

مزایای مرطوب کننده چیست؟
یک مرطوب کننده مناسب می تواند به جلوگیری و درمان خشکی پوست کمک کند.
مرطوب کننده می تواند از پوست های حساس محافظت کند، رنگ و بافت پوست را بهبود بخشد و نقایص پوست را بپوشاند.
مرطوب کننده ها آب و رطوبت را در خارجی ترین لایه ی پوست نگه می دارند و همچنین به عنوان یک مانع موقت برای پوست شما عمل می کنند.
این کرم ها از لایه خارجی پوست در برابر اثرات مضر آفتاب، باد و سایر فاکتورهای محیطی محافظت می کند.
چه موقع و چگونه از مرطوب کننده استفاده کنیم؟
علاوه بر اهمیت استفاده از مرطوب کننده، زمان و نحوه ی استفاده از آن نیز مهم است. در موارد و مواقع زیر از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید:

پس از بیرون آمدن از حمام و بلافاصله پس از خشک کردن پوست، از مرطوب کننده ها استفاده کنید. از آنجا که پوست بعد از دوش گرفتن هنوز مرطوب است، مرطوب کننده به درستی به سطح پوست نفوذ می کند.
هر بار که دست ها یا صورتتان را می شویید، از مرطوب کننده استفاده کنید.
پس از تمیز کردن صورت با پاک کننده مناسب نوع پوست تان، بلافاصله از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید. اگر کرم استفاده شده برای مدت طولانی روی پوست تان بماند، مرطوب کننده می تواند باعث رطوبت طبیعی پوست شود.
شما حتی می توانید از مرطوب کننده به عنوان پایه و زیرساز آرایش استفاده کنید. یک مرطوب کننده ی سبک، آرایش را برای مدت طولانی تری حفظ می کند.

از چه مرطوب کننده هایی استفاده کنیم؟
مرطوب کننده های زیادی در بازار موجود هستند اما همه محصولات برای پوست شما مناسب نیستند. قبل از انتخاب مرطوب کننده مناسب، عواملی مانند نوع پوست، سن و ابتلا به بیماری های پوستی خاص مانند آکنه، جوش، اگزما و غیره را در نظر بگیرید و با توجه به این شرایط، مناسب ترین کرم را انتخاب کنید. برای انتخاب مرطوب کننده مناسب خود، ابتدا موارد زیر را در نظر بگیرید:

پوست نرمال: این نوع پوست نه خیلی خشک است و نه خیلی چرب. به منظور حفظ تعادل رطوبت طبیعی پوست، توصیه می شود از مرطوب کننده پایه آب، سبک و غیر چرب استفاده کنید. اگر جاهایی از پوست خشک است، ابتدا از مرطوب کننده سبک برای تمام صورت استفاده کنید و در ادامه، از کرم های غلیظ تر برای مرطوب کردن قسمت های خشک تر کمک بگیرید.

پوست خشک: کسانی که پوست خشکی دارند باید مرطوب کننده ای انتخاب کنند که به بازگرداندن رطوبت به پوست کمک کنند. افراد دارای پوست خشک باید از مرطوب کننده های قوی استفاده کنند. این افراد مستعد چین و چروک های پوست هستند پس بهتر است از کرم های حاوی ترکیباتی مانند اسید هیالورونیک و روغن‌های گیاهی استفاده نمایند. چنین محصولاتی به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می کنند.

پوست چرب: برای کسانی است که پوست چربی دارند، آکنه یک مشکل شایع است. اگرچه ماهیت پوست چرب است اما استفاده از مرطوب کننده لازم است. در این موارد پس از استفاده از محصولات مراقبت از پوست، از یک مرطوب کننده بدون چربی و سبک استفاده کنید تا بتواند چربی را از بین ببرد و پوست را کمی به حالت نرمال بازگرداند.

پوست حساس: کسانی که پوست حساسی دارند باید از مرطوب کننده ای استفاده کنند که حاوی مواد تسکین دهنده مانند بابونه یا آلوئه ورا باشد. اطمینان حاصل کنید که محصول مورد استفاده حاوی مواد معطر، رنگ یا اسید نیست و ضد حساسیت است.

پوست سالخورده: با افزایش سن، پوست بتدریج خشک تر می شود. برای اینکه پوست شما نرم و مرطوب شود، یک مرطوب کننده روغنی حاوی روغن پایه به همراه آنتی اکسیدان استفاده کنید که از مشکلات پوستی مربوط به سن مانند چین و چروک، خطوط ریز، لکه های پیری و غیره جلوگیری نماید.

 

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....