سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش های درمان جوش صورت با کمک داروهای گیاهی

1-روغن درخت چای
روغن درخت چای، خواص ضد التهاب طبیعی دارد که محلول 5 درصد آن میتواند به اندازه ی محلول 5 درصد بنزوئیل پراکساید موثر باشد. چند قطره از این روغن را با 20 تا 40 قطره هماملیس مخلوط کنید و سپس با پنبه دوبار در روز روی پوستتان بمالید، استفاده ی بیشتر آن موجب خشکی پوست و بدتر شدن جوش ها میشود.

2- چای سبز
چای سبز یک ترکیب ضدمیکروبی و آنتی اکسیدان است که میتواند در درمان جوش ها موثر باشد. برای استفاده از آن میتوانید یک فنجان چای سبز سرد را بعنوان شست و شو دهنده ی صورت استفاده کنید یا کیسه ی آن را برروی قسمت های آسیب دیده ی پوست قرار دهید. راجب چای سبز بیشتر بخوانید!

بخوانید: درمان جوش زیر پوستی با این 41 درمان خانگی کاملا موثر + فیلم

3- عسل
خواص آنتی بیوتیک عسل میتواند به بهبود آکنه کمک کند. یک قاشق چایخوری عسل را روی قسمت های آسیب دیده ی پوست بگذارید یا ا ماسک با 1/2 فنجان عسل و 1 فنجان جوی دوسر درست کنید و به مدت 30 دقیقه روی پوستتان بگذارید. راجب عسل به طور کامل در اینجا توضیح دادیم!

4- نعناع
نعنا میتواند به درمان جوش کمک کند. برای از بین بردن جوش ها، 2 قاشق غذاخوری نعنا ی تازه ای که بسیار ریز خرد شده است را با دوقاشق ماست ساده و جوی دوسر مخلوط کنید-از مخلوط کن برای پودر کردن جوی دوسر استفاده کنید. به مدت 10 دقیقه آن را روی پوستتان بگذارید و سپس با آب بشویید. خواص کامل نعناع در اینجا!

5- سرخارگل -اکیناسه
اکیناسه بصورت سنتی برای بهبود سریع زخم ها و جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده میشود، اما خواص آنتی باکتریال و ضدالتهاب آن میتواند به درمان اکنه کمک کند. استفاده از چای اکیناسه بعنوان شست و شو دهنده ی روزانه ی صورت با خیس کردن یک پارچه با آن، میتواند در درمان اکنه کمک کننده باشد.

6- آسپرین
اسید سالیسیلیک موجود در آسپرین، در درمانهای آکنه استفاده میشود. آسپرین میتواند جوش ها را خشک و التهاب را کاهش دهد. برای استفاده از آن، 4 قرص را در 2 قاشق غذاخوری آب حل کنید.

7- وازلین (پیشنهاد ما)
وازلین به طور کلی یک نرم کننده قوی است که با ایجاد یک لایه ضخیم مرطوب، از پوست شما محافظت می کند. همچنین از آن می توانید به عنوان یک ماسک مرطوب که باعث جلوگیری از نفوذ مواد شیمیایی و کثیف به پوست تان می شود استفاده کنید. در واقع، وازلین یک نرم کننده است نه یک جاذب رطوبت، به بیان دیگر در حالی که وازلین رطوبت را جذب نمی کند، به تنهایی به عنوان یک مرطوب کننده عمل می کند. اطلاعات کامل راجب درمان جوش صورت با وازلین در اینجاست!

8- بابونه
بابونه به کم شدن التهاب ناشی از آکنه کمک میکند. در مخلوط کن، محتویات یک کیسه چای بابونه را با مقدار کافی آب مخلوط کنید و برروی جوش ها بزنید. یا اینکه میتوانید دو کیسه چای بابونه را در آب جوش به مدت 15 دقیقه بخیسانید و بگذارید تا چای خنک شود، سپس با یک پنبه روی پوستتان بکشید. اطلاعات بیشتر راجب خواص بابونه در اینجاست!

9- آلوئه ورا
آلوئه ورا بعنوان خاصیت تسکین در سوختگی اش شناخته شده است که برای بهبود عفونت و زخم کمک کننده میباشد. ژل گیاه آلوئه ورا را با قاشق خارج کنید و روی آکنه بگذارید. حتی میتوانید ژل آن را بصورت آماده خریداری کنید، فقط مطمئن شوید که خالص است و مواد افزودنی ندارد.

 

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....