سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان

سیستم ایمنی همان چیزی است که بدن از آن به عنوان مکانیسم دفاعی خود در برابر ارگانیسم های عفونی و سایر مهاجمین خارجی استفاده می کند. بیشتر اوقات سیستم ایمنی بدن برای حفظ سلامت شما عملکرد بسیار خوبی دارد. با این وجود، ممکن است بعضی اوقات دچار مشکل شود که منجر به عفونت و بیماری خواهد شد.

به نظر می رسد وقتی سیستم ایمنی کودک هرگونه اشکال و ضعفی از خود نشان می دهد، علایمی مانند آبریزش های مکرر بینی، سرماخوردگی و عفونت های مکرر دستگاه گوارش دیده می شود. در این زمان، وقت آن است که به سیستم ایمنی بدن او نگاهی دقیق بیندازید.

حتما بخوانید: مکمل ویتامین d3 برای کودکان: روش مصرف، فواید و همه نکات مهم

لازم است برای درمان عفونتهای مداوم فرزندتان، اقداماتی انجام دهید. برای توانمندسازی بدن جهت تقویت سیستم ایمنی کودک، روش های بسیاری وجود دارد. این اقدامات در واقع می توانند باعث افزایش دفاع و همچنین سرعت بخشیدن به روند بهبودی شوند. در این مطلب با ماه همراه باشید تا راههای تقویت سیستم ایمنی بدن کودک را یاد بگیرید.

علایمی که نشان دهنده ی ضعیف بودن سیستم ایمنی کودک است
اگر به نظر می رسد که فرزندتان همیشه سرما میخورد وحشت نکنید. سیستم ایمنی کودک هنوز در حال پیشرفت است و به همین دلیل مستعد ابتلا به سرماخوردگی و عفونت ها می باشد. عوامل زیادی وجود دارد که بر سرعت رشد سیستم ایمنی کودک تأثیر می گذارد. نشانه های ضعیف بودن سیستم ایمنی کودک عبارتنداز:

کودک اغلب مریض است
برای مدت طولانی بیمار است یا به نظر می رسد بهبود سرماخوردگی او، بیشتر از سایرین طول می کشد
وزن گیری کمی دارد یا کم وزن است
تقویت سیستم ایمنی کودک
اقدامات عملی و مفید بسیاری وجود دارد که می توانید برای کمک به پیشرفت سیستم ایمنی کودک خود از آنها استفاده کنید:

1- از مصرف آنتی بیوتیک خودداری کنید مگر اینکه واقعا لازم باشد
هدف آنتی بیوتیک ها از بین بردن باکتری هایی است که باعث ایجاد عفونت می شوند، بنابراین در موارد عفونت می توانند نجات بخش زندگی ما باشند. اما CDC (مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها) تخمین می زند که حداقل 30 درصد از نسخه های آنتی بیوتیک غیر ضروری هستند.

این مشکل ساز است زیرا آنتی بیوتیک ها نه تنها باکتری های بیماری زا را از بین می برند بلکه باکتری های مفید موجود در میکروبیوم روده را نیز تخلیه می کنند. این باکتری ها برای سلامت و سیستم ایمنی بدن مفید هستند.

2- برای تقویت سیستم ایمنی بدن آغوز بخورید
کودکانی که از شیر مادر تغذیه می کنند، به دلیل بهره مندی از آنتی بادی های محافظت کننده و تقویت کننده سیستم ایمنی که در آغوز یا “اولین شیر” تولید شده مادران وجود دارد، اغلب به میزان کمتری به آلرژی و حساسیت مبتلا می شوند. اما بچه های بزرگتر (و بزرگسالان) می توانند آغوز را از گاوها و بزهای تغذیه شده با چمن طبیعی، مصرف کنند.

 

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....