سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جدیدترین روش درمان ریش کوسه (کم پشت)

فرایند تبدیل موهای کرکی به موی نهایی در حدود سن 20 سالگی اتفاق می افتد. در برخی افراد این تغییر حتی در حدود سن 30 سالگی اتفاق می افتد. اما برای بیشتر افراد، این رشد در یک زمان اتفاق نمی افتد. موهای آنها بطور متفاوتی رشد و رفتار میکنند. ممکن است در این افراد طاسی های نقطه ای برروی ریشهایشان بوجود بیاید. این بخاطر یک یا دو دلیل زیر است:

موهای کرکی توسعه نیافته: موهای کرکی بسیار نازک هستند. آنها ایستاده هستند و نازک بنظر میرسند. در بیشتر مواقع نگران آنها نباشید در ادامه به درمانی برای این موها اشاره خواهیم کرد، اما هنگامیکه این موها به موهای نهایی بالغ تبدیل شوند، این نقطه های خالی پر بنظر میرسند و ازبین خواهند رفت.

آلوپسی آره آتا (Alopecia Areata): یا طاسی منطقه ای، نوعی نادر از آلوپسی (ریزش مو) است که حدود 2% از جمعیت از آن رنج میبرند. اگرچه این نوع طاسی معمولا روی سر اتفاق می افتد. این آلوپسی که حالت سکه ای گرد دارد در هرجایی از بدن از جمله ریش میتواند اتفاق بیفتد. برخی افراد در قسمتهایی از ریشهایشان طاسی نقطه ای دائمی دارند، بصورتی که هیچگاه هیچ مویی حتی موهای کرکی در آن قسمت وجود نداشته است. برخی از این طاسی های نقطه ای بطور خودبه خود و بدون هیچ درمانی دوباره رشد میکنند و از بین میروند.

اما احتمال سوم این است که مشکل از ژنتیک فرد باشد. ممکن است والدین شما ژنهایی که مربوط به داشتن ریشهای پرپشت و زیبااست را به شما منتقل نکرده باشد. آنها زیاد نیستند و نمیتوان راه حل خاصی برای مقابله با این ژنها ارائه کرد.


بهترین روشهای درمان طاسی نقطه ای ریش
1-ویتامین های ریش
بله شما میتوانید برای پرپشتی ریشهای صورت از ویتامینهای ریش استفاده کنید. محصولاتی مانند VitaBeard ادعا میکنند که میتوانند بااستفاده از ویتامینهای طبیعی، ضخامت ریشها را افزایش دهند. همه ی آنها حاوی برخی از انواع بیوتین هستند. گفته میشود که بیوتین یا عضوی از خانواده ی ویتامین B، یک ویتامین ضروری ست که با رشد مو ارتباط دارد. بطورخاص، مطالعه ای برروی موهای نازک و مقدار بیوتین در بدن افراد انجام شد. یافته ها نشان داد که بین کمبود بیوتین در بدن و ریزش مو ارتباط وجود دارد.

بیوتین یک ویتامین مصنوعی نیست. این بصورت طبیعی در غذاهای غنی از پروتئین یافت میشود. رژیم غذایی افراد گیاه خوار معمولا حاوی غذاهایی که بصورت طبیعی بیوتین دارند نیست. مرغ و گوشت گاو حاوی مقادیرمعمول توصیه شده ی بیوتین برای مصرف روزانه هستند.

اگرمیخواهید ریشهای پرپشتی داشته باشید، توصیه میکنیم که قبل از امتحان روشهای دیگر ذکر شده در زیر، رژیم غذاییتان را تغییر دهید تا میزان پروتئین بیشتری به بدنتان برسد.ریشهای کم پشت بیشتر بدلیل کمبود بیوتین در رژیم غذایی است. ما نمیگوییم که این یک درمان موثر برای همه ی افراد است اما استرس هم میتواند موجب ریزش قابل توجه مو در کل بدن شود. یک شیوه ی زندگی سالم، بهترین روش برای ارزیابی ریزش ریش میباشد.

2- ماینوکسیدیل (Minoxidil)
اگر جزء افرادی باشید که تحقیقی درمورد ریزش مو و طاسی نقطه ای ریش داشته اید، احتمالا این ترکیب را میشناسید. ماینوکسیدیل قطعا بعنوان یکی از بهترین ترکیبات شیمیایی برای درمان ریزش مو است. در اینجا چیزهایی ست که شما باید درمورد این دارو بدانید. بهترین ماینوکسیدیل اصلی را می توانید از اینجا خرید کنید!

تایید شده ی سازمان غذا و دارو: اگر میخواهید دارویی را مصرف کنید که تابحال امتحان نشده است، کاملا به خودتان بستگی دارد بسیاری از افراد این نکته برایشان مهم است. وقتی سازمان غذادارو برای درمان بیماری هایی، برخی داروها و مواد شیمیایی را تایید میکند، مصرف آن دارو قابل اعتماد خواهد بود. اگر آنها ماینوکسیدیل را بعنوان دارویی برای ریزش مو تایید کرده اند، بدین دلیل است که دانشمندانی بسیار هوشمندانه روی این دارو کار کرده اند و آن را پذیرفته اند.

مواد تشکیل دهنده ی فعال: ماینوکسیدیل اولین بار برای پایین آوردن فشارخون مورد بررسی قرار گرفت؛ اما وقتی محققان دریافتند که بیماران، افزایش رشد مو در بدنشان را تجربه کردند، آنها شروع به بررسی دارو به این منظور کردند. هنگام استفاده از محصول 2-5 درصد ماینوکسیدیل و اضافه کردن یک حامل به مخلوط، روگین (Rogaine) بدست آمد که این درحال حاضر یکی از فرمولهای رشد مجددمو در بازار است.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....