سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درمان گیاهی کم کاری تیروئید

1-سلنیوم
براساس موسسه ی ملی بهداشت (NIH)، سلنیوم عنصری است که نقش مهمی در متابولیسم هورمون تیروئید دارد. امروزه بسیاری از غذاهای موجود در بازار حاوی سلنیوم هستند، از جمله گوشت گاو، تن ماهی، بوقلمون و آجیل.

تیروئیدیت هاشیموتو که نوعی بیماری خود ایمنی است (حمله ی سیستم ایمنی به تیروئید)، اغلب میزان سلنیوم بدن را کاهش میدهد. مکملهای این عنصر میتوانند به بالانس هورمون تیروکسین یا سطح T4 در برخی افراد کمک کنند. از آنجاییکه مصرف سلنیوم برای هر فردی متفاوت است، پس در مورد مقدار مورد نیازتان باید قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.

 

2- رژیم غذایی بدون شکر
شکر و غذاهای فرآوری شده میتوانند موجب افزایش التهاب در بدن شوند. التهاب میتواند میزان T4 (هورمون تیروکسین) را تغییر دهد. این میتواند علایم و بیماری تیروئید را بدتر کند.

همچنین شکر تنها سطح انرژی بدن را برای مدت کوتاهی تقویت میکند، حذف کردن آن از رژیم غذایی میتواند سطح انرژی بدن را تنظیم کند. علاوه برآن حذف شکر از رژیم غذایی میتواند به پوست و سطح استرس شما کمک کند. عادت کردن به رژیم غذایی بدون قند کارراحتی نیست اما مزایای آن برای سلامت تیروئید ارزشش را دارد!

3- ویتامین B
مصرف مکملهای ویتامین B می تواند برروی سلامت تیروئید تاثیرگذار باشد. سطح پایین هورمونهای تیروئید میتواند روی سطح ویتامین B12 بدن تاثیرگذار باشد. مصرف مکملهای ویتامین B12 می تواند آسیبهای ناشی از کم کاری تیروئید را جبران کند. همه نکات مهم راجب ویتامین ب را در اینجا توضیح داده ایم!

ویتامین B12 می تواند به رفع خستگی ناشی از بیماری تیروئید کمک کند. بیماری تیروئید همچنین روی سطح ویتامین B1 اثر میگذارد. با غذاهای گفته شده در زیر میتوانید ویتامین B بیشتری به رژیم غذاییتان وارد کنید:

نخودفرنگی
مارچوبه
دانه کنجد
تن ماهی
پنیر
شیر
تخم مرغ
ویتامین B12 برای افراد سالم در سطوح توصیه شده بیخطر است. افرادی که یکی از شرایط زیر را دارند، باید با احتیاط آن را مصرف کنند:

اختلالات قلبی
فشارخون بالا
سابقه ی سرطان
اختلالات پوستی
تغییررنگ ادرار
مشکلات معده
آنمی به دلیل سطح غیرطبیعی پتاسیم
اختلالات انعقاد خون
افزایش میزان اسید اوریک در خون یا نقرس
مشورت با پزشک در مورد میزان مصرف ویتامین B12 مناسب برای شما لازم و ضروری است.

 

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....