سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فواید یادگیری چرتکه کدامند؟

در حالی که اکثر ما با معنای اصطلاح چرتکه آشنا هستیم، بسیاری افراد ممکن است از آن اطلاع دقیق نداشته باشند. چرتکه می تواند به عنوان ابزار تقویت کننده مغز تعریف شود که به اشخاص در درک بهتر ریاضیات کمک می کند. اکثر والدین ترجیح می دهند چرتکه را در سنین کودکی به فرزندانشان آموزش دهند. چرتکه برای جمع، ضرب، تفریق و تقسیم مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله می خواهیم در مورد مزایای یادگیری چرتکه و اینکه چگونه افراد می توانند از آن به طور مؤثر در زندگی روزانه خود استفاده کنند، بحث کنیم.

فواید علمی ثابت شده یادگیری چرتکه
مهارت های حرکتی درشت را توسعه می دهد: از آنجا که این وسیله شامل استفاده از دست ها و انگشت ها برای انتقال مهره ها است، به عنوان یک شبیه ساز عالی مغز عمل می کند. چرتکه باعث افزایش کارایی مغز و همچنین شبیه سازی اندام های حسی می شود.

مهارت های محاسبه را بهبود می بخشد: برای بسیاری، محاسبه ممکن است کار دشواری به نظر برسد. اما اگر چرتکه را بیاموزید، انجام انواع محاسبه برایتان به سادگی آب خوردن خواهد بود. چرتکه در تقویت مهارت های محاسبه موثر است و باعث می شود فرد در محاسبات سریعتر عمل کند. این را می توان به عنوان یکی از بهترین مزایای چرتکه در نظر گرفت.

به تقویت تمرکز کمک می کند: تمرکز ضعیف را می توان در سنین پایین اصلاح کرد. چرتکه به تقویت تمرکز کمک می کند.

توانایی حل مسئله را بهبود می بخشد: انجام محاسبات ساده با چرتکه توانایی حل مسئله کودک را تقویت می کند. با تمرین می توان این مهارت را فرا گرفت و سریع به پیشرفت رسید.

قدرت حافظه را بهبود می بخشد: کار روی چرتکه با مهره هایی که باید شمارش و به خاطر سپرده شوند به بهبود قدرت حافظه کمک می کند. همچنین باعث افزایش قدرت یادداری (یادسپاری) در طولانی مدت می شود.

خواب مغناطیسی: فواید، عوارض و همه نکات مهم
استرس را کاهش می دهد: چرتکه می تواند برطرف کننده استرس باشد و به آزاد کردن استرس های غیر ضروری کمک کند. شبیه سازی مغز می تواند سطح اضطراب را آرام کند و به فرد کمک کند با چند بار استفاده از چرتکه عاری از استرس شود.

مهارت های تجسمی را بهبود می بخشد: با استفاده از چرتکه می توان توانایی انجام ریاضیات ذهنی را به طور قابل توجهی تقویت کرد. این یکی از مزایای چرتکه است که باعث بهبود مهارت های تجسمی می شود.

اصول یادگیری را بهبود می بخشد: امروزه ثابت شده است که اگر در حین آموزش از اشیا مرتبط استفاده شود کودک راحتتر می تواند مطالب را در حافظه خود تثبیت کند. همین امر در انجام محاسبات با چرتکه صدق می کند. چرتکه اصول را تقویت کرده و پایه و اساس یادگیری را قوی می کند.

مزایای ذکر شده تنها چند مورد از مزایای بی شمار یادگیری چرتکه هستند. ما توصیه می کنیم خودتان شخصا با یادگیری آن پی به مزایای بی شمارش ببرید.

 

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....